Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Transforma-ti afacerea intr-un magnet pentru clienti: afla cele 3 strategii de marketing

de
1941 0 01 Sep. 2014
Piata marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.75
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Cand vine vorba despre aplicarea strategiilor de marketing si de advertising afacerii tale, trebuie sa te concentrezi pe captarea interesului clientilor. De fapt, este cea mai costisitoare si mai dificila cale de a creste afacerea. Incearca sa folosesti o combinatie intre aceste 3 tipuri de tactici de marketing pentru a atrage clientii, astfel incat sa devina fideli afacerii tale.

 
Daca esti unul dintre antreprenorii care se concentreaza pe atragerea clientilor pe baza marketingului si advertisingului, trebuie sa te promovezi foarte mult in online sau sa plasezi reclame in spatii publicitare. Aceste tactici atrag clienti si consumatori si sunt foarte eficiente.
 
Antreprenorii au tendinta sa utilizeze o multime de tactici care sunt deja cunoscute. Fie la TV sau la radio, sub forma afiselor pe autobuze, cladiri, in magazine sau ziare, suntem "bombardati" cu reclame care nu sunt altceva decat imagini catchy cu sloganuri si adrese web. Atractie pura. 
 
Daca toate companiile de succes investesc sume mari de bani in aceste strategii, poti incerca si tu, insa exista 2 tactici puternice de captare a atentiei care trebuie utilizate in cadrul afacerii tale. Aceste strategii de atragere a clientilor pot fi parte dintr-un plan de marketing, in sensul ca iti vei face cunoscut brandul, vei crea o relatie intre tine si client si poate ca afacerea ta va fi usor de retinut. Problema este ca aceste tactici sunt si cele mai costisitoare, avand rezultate care de multe ori apar dupa o perioada lunga de timp.
 
In medie, este nevoie de pana la de 7 ori mai multi bani investiti pentru a atrage un client nou decat sa pastrezi unul vechi. Vei avea nevoie sa investesti de inca 7 ori sau chiar mai mult inainte ca ei sa cumpere sau sa comande produsul tau, iar asta inseamna ca vei ajunge in fata audientei potrivite.
 
Nu vei sti niciodata cate produse au fost comandate dupa ce oamenii au vazut reclamele tale, dar iti poti permite sa cheltuiesti o multime de bani pentru a mentine celebritatea brandului? Majoritatea antreprenorilor care au afaceri mici nu isi permit. 
 
Nu este indicat sa investesti in aceste tactici directe de atragere a clientilor, pentru ca celelalte doua strategii, conversia si retentia, necesita si mai multi bani. 
 
Exista 3 tipuri de strategii de marketing care trebuie utilizate in orice afacere si va trebui sa le combini: 
 
1. Strategii de atragere a clientilor – te vor ajuta sa iesi in evidenta, sa dezvolti brandul si relatia de familiaritate;

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii




 
2. Strategii de conversie – vor determina clientii sa sune, sa comande, sa isi faca conturi si sa cumpere;
 
3. Strategii de retentie – vor contribui la mentinerea contactului cu clientii fideli, transformandu-i in surse de referinta pentru afacerea ta.
 
Despre strategiile de retentie afla ca antreprenorii esueaza lamentabil. Este simplu sa irosesti timp concentrat fiind sa aduci clienti noi, in acelasi timp uitand de cei care iti sunt deja fideli. Daca nu pastrezi legatura, iti vei pierde clientii. Strategiile de retentie sunt cele mai simple si mai putin costisitoare strategii pe care le poti implementa. Pana la urma, nu trebuie sa le mai dai socoteala clientilor vechi, acestia stiu deja cine esti. Daca au fost incantati sa faca afaceri cu tine de prima data, sunt sanse sa se reintoarca.
 
Trebuie sa iti dezvolti un sistem pentru a-ti pastra clientii. O poti face prin trimiterea noilor oferte, a scrisorilor de multumire, a invitatiilor la evenimente speciale sau chiar contactandu-i personal. Ideea este ca afacerea ta nu va functiona doar sperand ca oamenii vor suna sau te vor vizita. Daca vrei ca afacerea ta sa creasca intr-un mod exploziv, va trebui sa combini aceste trei strategii de marketing pentru a facilita un profit mai mare.
 
Sursa: www.businessknowhow.com
 


Tags: afacerimarketingstrategii marketingstrategii advertisingmarketing afacericlienti

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Transforma-ti afacerea intr-un magnet pentru clienti: afla cele 3 strategii de marketing
Rating:
Nota: 4.75 din 2 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton