Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Plan de afaceri-Cum sa ne tratam clientii pierduti?

de
1963 0 10 Oct. 2011
Plan de afaceri


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

In contextul actual al crizei economice se cere o strategie cat mai agresiva in procesul de cooptare si retinere a clientilor care ne imping pragul profitabilitatii intr-o directie ascendenta. Cu toate acestea, exista si segmentul clientilor pierdutie, o fosta parte integranta a audientei noastre. Cuvantul cheie este reciclarea si aceasta strategie trebuie sa se regaseasca in planul de afaceri al oricarei companii.

Afacerile devin profitabile atunci cand utilizeaza toate resursele ce le stau la dispozitie si livreaza cel mai bun rezultat in materie de profituri. Majoritatea afacerilor nu isi permit sa piarda nici macar un numar restrans de clienti si ar trebui sa depuna toate eforturile pentru a-i recastiga. Pe de o parte avem profit in minus, pe de alta parte avem castiguri in tabara competitiei. Iata doua mari dezavantaje pe care orice antreprenor le poate constientiza in mod real.

Insa ce ne determina clientii sa ne paraseasca afacerile? Aceasta este cea mai importanta intrebare pe care se cere sa ne-o auto-adresam. Motivele pe care aceste audiente pierdute le invoca pot deveni in cel mai scurt timp aceleasi pe care clientii existenti le pot adopta in procesul de afiliere in tabara concurentilor nostri din mediul business. O rezolvare a situatiei se cere in cel mai scurt timp posibil pentru a nu ne cauza pierderi mai multe si mai grave pentru bunul mers al afacerilor pe care le detinem.

Dar cum ne tratam clientii pierduti? Incercam sa ii re-cooptam? Solutia la aceasta intrebare sta in analizarea profiturilor castigate de pe urma lor cand inca ne erau clienti activi. Suma castigata si procentul adaugat in favoarea afacerii noastre ne va spune daca se merita si cat se merita sa investim in campanii de re-castigare a clientilor pierduti.

Cu alte cuvinte, se poate initia un proces profund de reciclare in contextul in care prea multe afaceri din prezent se concentreaza pe campaniile de cooptare de noi clienti sau de mentinere in activitate a celor deja existenti.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Culegere de teste rezolvate la limba romana clasa a VI-a


Copilul dvs are examen de Evaluare Nationala la sfarsitul clasei a VI-a Pregatiti-l de nota 10 Stimate parinte Aceasta etapa prefigureaza primul examen important din viata de elev a copilului dvs admiterea la liceu Constituie “piatra de temelie” ce sta la baza unei pregatiri serioase pe care ulterior se poate construi o...

Oferta Speciala
valabila 48h


Toate aceste procese sunt necesare pentru afacerile cele mai profitabile, insa ele trebuie analizate pentru o eliberare a ROI-ului (Return On Investment) in termenul si in rata stabilita in prealabil.


Una dintre cele mai bune solutii este sa se adopte o strategie asemanatoare exit-interview-urilor. In cadrul companiilor solide, la plecarea unui angajat cheie se organizeaza un interview prin care se incearca sa se stabileasca motivele pentru care un angajat paraseste compania.

Motivele invocate picteaza o suma de situatii nefavorabile existente in cadrul companiei si care se cer rezolvate pentru a se evita o plecare in masa a angajatilor sai. Aceeasi strategie poate fi mapata si pe procesul de recastigare a fostilor clienti si de stagnare a plecarilor.

Cititi si "Riscuri mai mici in start-up-ul ideilor de afaceri profitabile"



Tags: afaceriafaceri profitabileplan de afacericlienti pierdutirecastigare clientiexit interview

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Plan de afaceri-Cum sa ne tratam clientii pierduti?
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Micul dejun - o idee profitabila de afaceri

de Camelia Diaconu
24 Mai 2018
Nu de putine ori ni se intampla sa plecam de acasa grabiti, ocupati fiind sa ajungem cat mai repede catre birou. Pierdem micul dejun si la fel si...

Top 5 afaceri de succes pe care le poti incepe daca esti pasionat de sport

18 Mai 2018
Pasiunea pentru o activitate, un sport sau un obiect poate reprezenta o idee de succes de afacere, mai ales ca, orice munca facuta din placere si...

Ce afaceri mici poti incepe cu ajutorul fondurilor europene

11 Apr 2018
Deschiderea unei afaceri presupune o investitie si indiferent de suma care este pusa in joc, uneori nu este suficient. Tocmai din acest motiv, ideile...

De ce este necesara elaborarea unui plan de afaceri

de Idei De Afaceri
29 Mar 2018
Planificarea activitatii firmei se face prin intocmirea unui plan de afaceri. Utilitatea planului de afaceri este atat interna (ca instrument de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: buna ziua, suntem o firma de software si avem 3 produse pentru care am avea nevoie de investitie...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016