Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Predictia si creatia, solutia incertitudinii antreprenorilor

de
889 0 31 Mai. 2014
Plan de afaceri


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Poate v-ati intrebat de mai multe ori daca este mai bine sa iti deschizi propria companie sau sa lucrezi pentru altcineva. Exista mai multe moduri de a interpreta aceasta incertitudine, insa cel mai bine este sa explorezi modul in care gandesc antreprenorii. Odata ce vei sti acest lucru, te vei putea compara cu ei si vei putea sa impartasesti abordarile lumii.

 
Antreprenorii folosesc doua tipuri de logica de afaceri pentru a se gandi la incertitudinea cu care se confrunta: 
1. Predictia - analiza trecutului pentru a prognoza viitorul si planul in consecinta 
2. Creatia - a incerca o solutie si a se deplasa inainte bazandu-se pe cat de bine funtioneaza.
 
Daca te intrebi care dintre acestea este cea mai buna abordare, raspunsul ar fi ca fiecare in parte functioneaza. Dar provocarea este sa identifici care stil de gandire il solicita o circumstanta.
 
Utilizarea trecutului pentru a prezice viitorul. De exemplu, daca esti un antreprenor intr-o industrie cum este cea a vanzarii brazilor de Craciun, logica de predictie va functiona bine. Este destul de usor sa analizezi datele din anii precedenti in privinta vanzarilor speciilor de copaci si dimensiunea pentru fiecare zi a anului. 
 
Experienta istorica este una din primele aproximari ale unor astfel de comenzi. Daca ne gandim la alte cazuri in care logica de predictie ar functiona, vei constata ca aceasta este teribila si ca crearea unei logici produce un rezultat mai bun.
 
Cand crearea unei logici da roade. In acest caz, avem ca exemplu povestea lui Max Levchin. El a imigrat in SUA din Ucraina si a urmat Universitatea din Illinois. Ii placea sa construiasca sisteme de operare pentru calculatoare si, dupa ce a absolvit, a decis sa co-fondeze Confinity, o companie care urma sa construiasca sisteme de operare pentru Palm Pilots portabili, care a proliferat in anii 1990. 

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii




Dupa ce a facut asta, a avut doar cativa cumparatori, asa ca s-a hotarat sa construiasca sisteme de operare pentru un alt dispozitiv portabil - portofelul digital. In acest caz, a primit un raspuns in mare parte caldut de la piata. O caracteristica a software-ului sau a generat o cantitate mare de trafic de email de la persoane care au incercat produsul - capacitatea lor de a utiliza produsul pentru a plati anumite lucruri a fost scoasa la licitatie pe eBay.
Max a primit o multime de mailuri prin care era implorat sa faca mai usor de utilizat aceasta moneda de licitatii on-line, insa acesta a construit timp de sase luni sisteme de operare, ignorand mailurile.
In cele din urma a construit functia de moneda de licitatie. 
 
Confinity a fuzionat cu X.com, compania lui Elon Musk’s, si a fost denumita PayPal, doar ca portofelul digital. In 2002, eBay a achizitionat PayPal pentru 1,5 miliarde de dolari.
 
Cele mai bune scenarii utilizate. Crearea unei logici pare ineficienta, dar poate da rezultate excelente in situatii cu mare incertitudine, atat timp cat un antreprenor este fericit cu ideea de a face experimente rezonabile, de a analiza rezultatele si apoi sa incerce din nou, bazat pe feedback. 
 
Daca te afli in situatia antreprenoriala in care trecutul ofera o imagine clara a viitorului, atunci logica de predictie este un mod mai eficient sa iti dai seama ce vei face. 
 
Daca te poti gandi in ambele sensuri si stii cand fiecare mod este adecvat, este posibil sa ai ceea ce e necesar pentru a fi un antreprenor eficient.
 
Sursa: entrepreneur.com
 


Tags: afaceriantreprenorilogica de afaceriafaceri de successfaturi afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Predictia si creatia, solutia incertitudinii antreprenorilor
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

10 sfaturi utile pentru un plan de afaceri de succes

de Alina Constantinescu
09 Aug 2017
A face afaceri inseamna in primul rand sa iei decizii. Nu poti pleca in necunoscut, trebuie sa cunosti in detaliu piata, clientii, competitorii. Un...

Model plan de afaceri pentru ferme mici - Submasura 6.3

de Alina Constantinescu
24 Iul 2017
Prin intermediul Submasurii 6.3 din PNDR 2014-2020, fermierii au posibilitatea sa acceseze fonduri europene nerambursabile, in valoare de maxim...

Cum trebuie descris produsul sau serviciul in planul de afaceri

de Idei De Afaceri
20 Iul 2017
Potrivit Ghidului privind Elaborarea unui Plan de Afaceri, realizat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, multi...

Secretul unei afaceri de succes? Un plan de afaceri bine realizat!

de Alina Constantinescu
13 Iul 2017
Pentru cine se realizeaza un plan de afaceri? Surprinzator, insa planul de afaceri il realizezi in primul rand pentru tine! Cu toate acestea, este...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Am aceeasi intrebare. As putea primi si eu raspuns? De ce detalii aveti nevoie?  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton