Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

"Afacerile mici sunt baza unei economii"

de
3430 0 20 Mar. 2007
Start in afaceri


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Jim Bagnola este consultant international pe probleme de afaceri. Intreprinzator, fost detinator al functiei de vice-presedinte in cadrul a trei mari corporatii din S.U.A., Jim calatoreste acum peste tot in lume si sustine seminarii unde impartaseste managerilor experienta sa vasta in domenii ca: tehnici de conducere, relatia cu clientii, managementul stresului, pregatirea profesionala a angajatilor.

Este membru al National Speakers Association si detine diploma de Certified Speaking Professional care il pozitioneaza in topul primilor 500 de consultanti la nivel mondial.

Colaborarea sa cu firma Human Peformance Development International din Bucuresti i-a permis sa cunoasca bine Romania si realitatile mediului de afaceri autohton. Cum se vede acest mediu din afara? Unde ar trebui sa fie mai atenti intreprinzatorii romani? Pe ce se bazeaza succesul in afaceri? Iata cateva intrebari la care Jim Bagnola a oferit raspunsuri interesante.

Idei de AFACERI: Dle Bagnola, nu sunteti la prima vizita in Romania si, probabil, v-ati format deja o parere despre felul cum merg afacerile aici. Care ar fi aceasta parere?
Jim Bagnola: Ca sa fiu cat mai sugestiv, as asemana mediul de afaceri din Romania cu un vulcan gata sa erupa. Nu atat datorita oportunitatilor de aici (oportunitati exista peste tot in lume), cat mai ales faptului ca romanii au o abilitate naturala de a stabili usor relatii inter-umane. Stiu sa se faca placuti, iar pentru o afacere, aceasta abilitate este vitala. Sa nu uitam ca definitia afacerilor chiar asa suna: atingerea anumitor scopuri in timp ce construiesti relatii cu alte persoane. Asta e cheia.

Idei de AFACERI: Optimismul dvs. se refera la afacerile mici sau la cele mari?
Jim Bagnola: In primul rand, la cele mici. Ca o paranteza, cei mai multi oameni nu stiu ca economia S.U.A. este sustinuta de afacerile mici, nu de cele mari. Afacerile mici sunt baza unei economii si, din cate cunosc, la fel stau lucrurile si in Romania.

Idei de AFACERI: Multi se plang ca e foarte greu sa pui pe picioare o afacere, chiar si una de dimensiuni reduse...
Jim Bagnola: Usor nu are cum sa fie. Inceputul e intotdeauna o etapa dificila, dar iti dai seama ca esti pe drumul cel bun atunci cand oamenii te cauta, telefonul suna. Nu vezi inca rezultate spectaculoase, dar simti ca iti recuperezi investitia initiala, ca te apropii de "break even point", adica de acel punct dincolo de care afacerea incepe sa aduca profit. Ca drumul pana la acest punct dureaza sase luni, un an sau doi depinde de specificul afacerii, dar important este sa nu renunti prea repede. Trebuie sa ai rabdare cu tine insuti si sa nu te astepti ca totul sa mearga struna de la inceput.

Idei de AFACERI: Care este cea mai frecventa greseala pe care o face, de obicei, un intreprinzator aflat la inceput?
Jim Bagnola: Principalul lucru pe care un intreprinzator trebuie sa il aiba in vedere este sa mentina cheltuielile cat mai scazute. Se intampla adesea ca oameni cu idei bune sa ramana mult prea repede fara bani.

Iar aici, in Romania, am remarcat ca cei care incep o afacere vor imediat sa aiba un birou luxos, sa fie imbracati bine, sa conduca masini scumpe, sa para ca au un succes deplin cand, de fapt, nu il au. Este un interes major pentru a-i impresiona pe ceilalti. Dar daca pierzi bani cautand sa faci impresie, va fi foarte greu sa obtii o infuzie de capital atunci cand vei avea nevoie.
 


Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii




Idei de AFACERI: Ati vorbit de "oameni cu idei bune". Cum se poate identifica o buna idee de afaceri?
Jim Bagnola: Toti intreprinzatorii care fac afaceri fac, de fapt, aceeasi afacere: rezolva probleme ale clientilor lor. Nu conteaza domeniul, reteta e universala. Trebuie doar sa te gandesti: "Ce ma deranjeaza? De ce anume as avea nevoie?" Si astfel identifici o problema care, cu siguranta, nu e numai problema ta, apoi cauti o cale sa o rezolvi.

Creativitatea oamenilor in a rezolva probleme este incredibila si, de multe ori, solutiile nici nu sunt grele. Cineva a observat, de exemplu, ca e foarte incomod sa apuci si sa tragi afara servetelele umede dintr-o cutie atunci cand ajungi la fundul cutiei, asa ca a inventat o cutie al carei fund se ridica automat pe masura ce servetelele se consuma.

Altcineva a remarcat modul in care ghimpii unui ciuline erau prinsi de tesatura pantalonilor sai si a imaginat un produs similar pentru inchiderea hainelor, gentilor, incaltamintei - banda velcro. Uneori, nu trebuie nici macar sa inventezi, ci doar sa inovezi. Iei ceva de aici, ceva de dincolo, pui totul la un loc si gata! - ai un produs nou.

Idei de AFACERI: Ati identificat, in Romania, o oportunitate de afaceri pe care ar putea-o exploata un mic intreprinzator?
Jim Bagnola: Da, cred ca da. De exemplu, pe mine, personal, ma deranjeaza in Romania numarul mare de fumatori. Eu nu sunt fumator si chiar am probleme cand merg in locuri publice si aerul e aproape irespirabil din cauza fumului de tigara (si nu cred ca e doar problema mea).

Ei bine, o companie americana produce un "purificator personal de aer", un dispozitiv pe care ti-l pui la gat si care purifica aerul aflat imediat in fata ta, pe care il inspiri. Cred ca un astfel de produs ar putea fi importat si comercializat in Romania.

Apoi, iata o alta problema: am vazut in parc un gratar unde se frigeau rulouri din carne (mititei, n.r.) si oameni stand la coada, asteptand zece minute si apoi plecand pentru ca dura prea mult. Cum e posibil asa ceva? Un intreprinzator american ar fi adus imediat inca unul sau doua gratare ca sa nu piarda clientii...

Idei de AFACERI: Credeti ca franchisingul, ca sursa de idei deja verificate pe alte piete, este oportun in Romania?
Jim Bagnola: Franchisingul functioneaza bine atunci cand nivelul de trai al populatiei este ridicat. Franchisingul merge atunci cand oamenii au bani. Iar din punctul de vedere al intreprinzatorului, este bun atunci cand stii deja sa conduci o afacere, ai experienta ca om de afaceri, stii ce inseamna a scoate un produs sau serviciu pe piata, dar nu ai ideea.

Altcineva are o idee buna si esti dispus sa platesti ca sa afli cum foloseste respectivul acea idee pentru a scoate bani cu ea, care este sistemul prin care o face sa functioneze. Dar nu cumpara o franciza daca nu esti un intreprinzator cu experienta. Chiar daca ti se arata cum se face, asta nu inseamna automat ca si tu vei putea sa faci.

Idei de AFACERI: V-ati referit pana acum la calitatile personale ale intreprinzatorului. Exista insa vreun alt element de care depinde in mod esential succesul in afaceri?  
Jim Bagnola: Da: concurenta. Wal-Mart, de exemplu, este cel mai mare retailer din lume, dar acolo unde vine Wal-Mart micile afaceri dispar (din acest motiv, in Germania nici nu a fost lasat sa patrunda). Nu se poate concura cu Wal-Mart: practica preturi mici si isi permite acest lucru deoarece achizitioneaza cantitati foarte mari de marfa de la furnizori.

Au o politica foarte dura de negociere - merg la furnizori si spun: "Iti oferim atat. Daca iti convine, bine, daca nu, ne ducem la concurenta." Imi place ca Wal-Mart angajeaza multi oameni, dar nu imi place ca elimina afacerile mici. Companiile mari sunt cu numele, cu imaginea, dar mai putin la vedere sunt afacerile mici si ele fac in realitate economia sa mearga.

 



Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

"Afacerile mici sunt baza unei economii"
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cele mai profitabile afaceri pe suprafete mici

de Florin P. Amariei
21 Iun 2018
Plantatiile care ocupa spatii reduse, cele ocrotite prin sere sau solarii, ca si cele care ofera mai multe recolte per sezon se numara printre cele...

3 idei de afaceri profitabile la tara

de Florin P. Amariei
20 Iun 2018
Un om de afaceri adevarat nu ar lasa nicio oportunitate sa-i scape, iar implicarea in afaceri in mediul rural s-ar putea sa devina urmatoarea mina de...

3 idei pentru afaceri care pot fi pornite de acasa

de Florin P. Amariei
19 Iun 2018
Lucrand zi de zi de la acelasi birou, parcurgand zi de zi acelasi drum spre munca sau repetarea aceleiasi activitati poate sa devina frustrant....

Depozit de materiale de constructii - o afacere buna in mediul rural

de Florin P. Amariei
15 Iun 2018
In orice tara civilizata se construieste si se va construi in continuare. Cu totii ne aducem aminte cum dupa intrarea in Uniunea Europeana sectorul...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: buna ziua, suntem o firma de software si avem 3 produse pentru care am avea nevoie de investitie...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016