Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Demararea afacerilor in sistem familial - avantaje si greseli de evitat

de
2993 1 17 Mai. 2011
Start in afaceri


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Cand un antreprenor pune bazele unei afaceri cauta de multe ori sa se asocieze cu alte persoane in care are incredere si a caror implicare in firma reprezinta un beneficiu din punct de vedere profesional sau financiar. De foarte multe ori, intreprinzatorii aleg membrii familiei pentru a-i ajuta in administrarea firmei sau pentru a-si intregi numarul necesar de angajati. Potrivit studiilor, mai mult de 80% dintre marile afaceri sunt afaceri de familie.

Un principiu foarte important de care orice antreprenor trebuie sa tina cont este delimitarea clara intre viata profesionala si cea de familie. Problemele si grijile din fiecare mediu trebuie pastrate separat pentru o eficienta si bunastare generala.

De aceea, firmele de familie prezinta cateva mari dezavantaje din momentul in care relatiile de rudenie incalca relatiile profesionale.  Deciziile luate fara consultarea rudelor implicate pot starni nemultumiri, iar divergentele din viata de familie pot provoca pagube in cadrul afacerii.

Promovarile se pot face preferential si nu in mod obiectiv, acest lucru afectand activitatea firmei din cauza nemultumirilor create in randul celorlalti angajati. Mai mult, numeroase angajari se pot face din obligatie, fapt ce nu aduce nici un beneficiu activitatii firmei.

Mediul de lucru profesionist si tratarea tuturor angajatilor in mod corect poate salva antreprenorul de acuzatiile de nepotism si favoritism. Rolurile trebuie impartite in functie de competente, iar atributiile si nivelul decizional al fiecarui angajat trebuie stabilite in mod clar de la inceputul afacerii. Mai mult, investitiile membrilor de familiei in afacere si cota de castig corespunzatoare fiecaruia trebuie discutate, astfel incat sa nu existe surse de divergenta.

In luarea deciziilor profesionale si in conducerea activitatilor din cadrul firmei trebuie procedat cu o mare transparenta si cu un simt marcant de obiectivitate. Acest lucru va spori increderea personalului, fie ca vorbim despre rude sau despre restul angajatilor.

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii




Cel mai important factor motivational pentru pastrarea unitatii membrilor familiei in ceea ce priveste bunastarea firmei este existenta unui scop comun si neabaterea de la el. Interesul comun poate linisti apele tulburi si nemultumirile din viata familiala.


Tags: promovariangajatiadministrare firmaluarea deciziilor profesionale

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Demararea afacerilor in sistem familial - avantaje si greseli de evitat
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Özel yatırımcılar Grup özel yatırımcılar karlı iş...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii1 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
Valentin Todor 2011-05-20 10:40:46
In Romania, 80% din afacerile gandite sa functioneze cu membrii apropiati din familie, NU functioneaza. E un subiect larg si sunt curios cate pareri similare apare in urma acestei postari. Vreau sa subliniez un singur motiv: mentalitatea de a gandii pe termen scurt. Romanii vor cat mai mult castig, cat mai rapid, cu cat mai putin efort. De ce oare? Pentru ca ii vad pe altii cum au prosperat in 5 ani cat alti in 30, prin "mijloace" doar de ei stiute.

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton