Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Start in afaceri - Cum se naste ideea unui nou produs?

de
2745 0 12 Apr. 2007
Start in afaceri


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Mike Copley era agasat in fiecare dimineata de taraitul insistent al ceasului-desteptator. Intr-o zi, buimac si plin de nervi, a luat ceasul si l-a azvarlit cu putere in perete. Taraitul a incetat brusc si la fel de brusc in mintea lui Mike a incoltit o idee: ce-ar fi daca ar construi un ceas a carui sonerie sa se opreasca in acest mod, prin izbire de un perete?

Problema era ca, dupa "utilizare", produsul trebuia sa isi pastreze functionalitatea, adica sa nu devina o gramajoara inutila de fiare. Si aici a intervenit geniul de inventator: solutia gasita a constat intr-un ceas electronic incorporat intr-o minge al carei rol era sa amortizeze socul.

Nu este greu de imaginat care a fost succesul acestei inventii. Dupa punerea la punct a unei productii de serie, Mike Copley a obtinut intr-un singur an vanzari de peste 3 milioane de dolari.

Foarfeca, buzunarele, fermoarul, desfacatorul de sticle, agrafele - toate au fost la un moment dat inventate de cineva. Si chiar daca astazi ni se par foarte banale, aceste inventii au jucat si joaca inca un rol important, de care nu mai suntem insa constienti. In zilele noastre, lista inventiilor este extrem de bogata, pentru ca fiecare nou produs, pe langa faptul ca a satisfacut niste necesitati, a determinat aparitia altora (calculatorul, de exemplu, a atras dupa sine inventarea ecranului de protectie contra radiatiilor emise de monitor).

Ca sa imaginati un nou produs este suficient sa acordati ceva mai multa atentie micilor insatisfactii pe care vi le creeaza in mod curent produsele sau serviciile actuale. Si sa va ganditi cum ar trebui sa fie aceste produse/servicii pentru a elimina respectivele insatisfactii.

De obicei, oamenii doar se plang de cutare sau cutare lucru si foarte putini dintre ei cauta efectiv o solutie. Si chiar daca gasesc aceasta solutie, unii se opresc, speriati de greutatile pe care le implica materializarea si scoaterea noului produs pe piata. Aici se remarca adevaratul intreprinzator, care este dispus sa meara pana in panzele albe cu ideea sa. Dar, atentie, este gresit sa credeti ca...

1. ...ideea este partea cea mai grea
Daca va ganditi ca, odata ce v-a venit ideea unui produs interesant, totul va fi simplu, va inselati. Punerea la punct si comercializarea respectivului produs se vor dovedi istovitoare. Timpul, eforturile si banii pe care trebuie sa-i investiti va vor convinge ca, in realitate, ideea este partea cea mai usoara. Si retineti! O idee nematerializata nu valoreaza nimic.

2. ...nu exista concurenta pentru ideea dvs.
Este de asteptat ca si altii sa fie preocupati de gasirea unor solutii la problemele pe care le-ati identificat dvs. Daca aceasta preocupare nu exista deloc, inseamna ca problema identificata nu prea este o problema, ca urmare produsul dvs. nu va avea succes.

3. ...va veti imbogati cedand dreptul de folosinta a inventiei dvs.


Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii




La cedarea dreptului de folosinta va puteti pacali foarte usor, mai ales daca ideea (inventia) dvs. nu este protejata. Chiar si intr-o prezentare succinta a produsului pe care il aveti in minte puteti scapa o serie de amanunte esentiale. Interlocutorul va spune ca nu e interesat, dar apoi va exploata toate informatiile pe care i le-ati furnizat. Si, oricum, chiar daca totul se desfasoara in mod onest, drepturile de folosinta a unei inventii reprezinta cel mai adesea doar cateva procente din vanzari. Si acest lucru este normal, pentru ca investitorul este cel care isi asuma toate riscurile.

4. ...punctul de vedere al prietenilor dvs. tine loc de studiu de piata
Faptul ca toti prietenii va asigura ca inventia dvs. este extraordinara nu are prea mare relevanta. Poate ca ei gandesc altceva, dar nu vor sa va raneasca sentimentele. Aveti nevoie de pareri obiective (de multe pareri obiective) pentru a sti daca sa va apucati sau nu de treaba.

5. ...veti obtine usor credite pentru demararea unei productii de serie
Finantarea este cel mai mare obstacol cu care se confrunta un inventator. Va puteti considera foarte norocos daca veti reusi sa obtineti un credit doar pe baza unui prototip. Este indicat sa porniti cu bani proprii sau imprumutati de la rude si prieteni.

6. ...odata ce ati scos produsul pe piata, lumea va face coada la usa dvs.
Unii oameni chiar cred lucrul acesta. E-adevarat, un produs bun conteaza foarte mult, dar cel putin la fel de mult conteaza ca el sa beneficieze de o publicitate bine sustinuta. Si nu neglijati nici rolul pretului.

7. ...instinctul va va ajuta sa luati deciziile corecte
O cercetare serioasa a pietei este mult mai sigura decat instinctul. Sansele de a ghici pretul cel mai potrivit sau modalitatea de distributie cea mai eficienta sunt foarte reduse.

8. ...veti economisi bani daca veti face totul singur
Lucrand singur, puteti invata o gramada de lucruri, dar este mai intelept sa angajati colaboratori competenti. Altfel, este posibil sa inregistrati pierderi datorita lipsei de experienta.  

9. ...dupa ce veti pune afacerea pe roate, va puteti relaxa
Nimic nu merge de la sine. Daca dvs. nu munciti pentru aceasta afacere, atunci cine va munci?



Tags: afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Start in afaceri - Cum se naste ideea unui nou produs?
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Articole conexe

Studiu: Aproape 66% dintre antreprenorii romani nu vor impozit pe cifra de afaceri

de Idei De Afaceri
18 Iul 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania a realizat in perioada 10.07.2017-13.07.2017 un sondaj privind inlocuirea...

Sfaturi gratuite pentru tinerii antreprenori de la mentori cu experienta in afaceri

de Alina Constantinescu
27 Iun 2017
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat infiinteaza Registrul National al Mentorilor Antreprenori, care sa se adreseze...

Cine face afaceri in Romania? Date interesante privind varsta actionarilor firmelor

de Alina Constantinescu
15 Mai 2017
In Romania au fost infiintate 2,8 milioane de afaceri din decembrie 1990 si pana in februarie 2017, dintre care 1,32 milioane au fost radiate intre...

Start-up Nation: lista codurilor CAEN eligibile si modelul planului de afaceri

de Alina Constantinescu
08 Mai 2017
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a publicat normele schemei de ajutor de minimis ale programului Start-up Nation...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton