Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Fotografia publicitara: 2.500 de euro la o singura comanda

de
3166 0 17 Iul. 2008
Cum am reusit in afaceri


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

"Totul a inceput acum cativa ani", spune Andrei Stoleru, asociat la studioul Carioca, specializat pe fotografie artistica si publicitara.

"Eram doi colegi, pe parcurs am devenit doi prieteni. Lucram la o agentie de publicitate de renume din Bucuresti, la care ajunsesem in urma unui anunt de angajare pe care l-am vazut intamplator intr-un periodic.

La agentie lucram grafica pe calculator si procesare de imagine - ne specializasem la locul de munca, furand meserie de la altii - si, incet-incet, am acumulat experienta (putem spune si din esecuri, pentru ca la inceput nu toate fotografiile erau clare sau incadrarea nu era de fiecare data buna).

Acolo am intrat in contact cu clientii si, mai ales, ne-am invatat cu cerintele acestora, mai mult sau mai putin ridicate. Si, imprietenindu-ne cu ei, am hotarat sa ne deschidem propria noastra afacere, propriul nostru studio de fotografie.

Este adevarat ca la inceput am avut indoieli, pentru ca erau multe studiouri, dar cu toate acestea piata e si acum departe de a fi saturata, pentru ca exista foarte multi clienti. Nici unul dintre noi nu are regrete si daca ni s-ar propune am incepe din nou. Un lucru este sigur: usor nu este si se lucreaza mult. Pentru a acoperi o cerere devenita tot mai mare pe piata de productie publicitara ne-am orientat spre servicii integrate de productie vizuala, prin aceasta intelegand, practic, toate etapele aferente crearii unei fotografii."

Fisa afacerii 
Pentru o asemenea afacere nu trebuie sa ai studii in domeniul graficii sau fotografierii, oricine o poate face dar, cu siguranta, trebuie sa te atraga domeniul, sa dispui de un anumit timp, sa ai putin talent si nu in ultimul rand sa-ti permiti cumpararea unor materiale. Vorbim aici de o afacere uriasa si, deoarece sunt atat de multi bani implicati in domeniu, nici nu este de mirare ca apar firme in domeniu ca ciupercile dupa ploaie.

Locatia este, de asemenea, importanta si ea se poate inchiria. La inceput nu-ti trebuie mult spatiu, e suficienta o singura camera, cu conditia sa fie bine luminata. Apoi, odata ce te lansezi, ai nevoie de un spatiu pentru clienti si un spatiu pentru hair & make-up, neuitand spatiul pentru depozitarea diverselor materiale si ustensile: un aparat de fotografiat profesionist (care poate fi inchiriat), lumini, trepiezi, blenda de mai multe marimi, filtre, fundaluri, soft-uri, umbrele, conuri, suporti, macara, panouri de difuzie, clesti, cleme etc.

Oferirea unor servicii de calitate inca de la inceput, la un pret bun si in termen foarte scurt este cheia dezvoltarii ulterioare. Vestea privind fotografiile bine realizate se raspandeste rapid, deoarece produsul final este destul de expus si piata este foarte atenta. Nu uitati, asadar, ca aici noutatea si calitatea sunt hotaratoare. Trebuie sa cunoasteti pretentiile si standardele pietei de publicitate pentru a realiza un produs cu adevarat competitiv.


Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii



Ce inseamna onorarea unei comenzi
Andrei Stoleru: "Este luni dimineata, iar noi trebuie sa mergem la client la firma pentru a stabili anumite detalii privind o reclama pentru o cafea ce trebuie sa apara intr-o revista. Asa incepe o zi de lucru pentru noi.

Ne-am gandit la crearea unei imagini sugestive, care trebuie asociata de privitor cu produsul. Practic, in aceasta consta totul, este decizia noastra despre cum va fi prezentat produsul publicului, dar trebuie mai intai sa discutam cu clientul.

De obicei, clientii sunt companii (de orice tip) care urmaresc sa-si promoveze produsele. Noi mergem cu o mapa cu toate genurile de fotografii, specializate pe tipuri de evenimente, pentru a da o imagine asupra calitatii fotografiei si, de ce nu, pentru a-i servi ca sursa de inspiratie clientului. De cele mai multe ori clientii stiu ce vor si au si un model pentru figuratie, dar nu de fiecare data. Foarte multi se uita inainte de a incepe o sedinta foto pe imaginile din portofoliul firmei noastre.

De data aceasta, reclama este la o marca de cafea, care se vrea promovata intr-o revista bilunara pentru femei. Dupa indelungi discutii cu seful agentiei de publicitate care lanseaza reclama, se stabileste ca noi, in termen de cateva zile, sa venim cu propuneri poze realizate atat in spatiu liber insotite si de un personaj, cat si in studio.

Pasul urmator consta in crearea propriu-zisa a imaginii marcii respective, crearea unei imagini sugestive. Primim de la firma atat produsul, pentru a ne ajuta la fotografii, cat si (in cazul acesta) canile inscriptionate cu marca produsului.

Acum mingea este la noi in teren si tot ceea ce trebuie sa facem este sa angajam un designer de interior, dar nu obligatoriu, doar daca ne permite bugetul. Trebuie sa-i explicam acesuia ce vrea sa exprime reclama si carui segment de varsta ii este adresata. Apoi se aleg culorile si se achizitioneaza diversele obiecte care ajuta la prezentarea pozelor.

De asemenea, tot noi ne ocupam cu angajarea unui hair stilist si a unui make-up artist pentru fata prezenta in poze, tarifele acestora acestora putand varia intre 100 si150 euro/zi. Pana la realizarea pozelor nu mai este decat un pas. Pregatim luminile, aparatele foto si ne apucam de treaba. Se realizeaza mai multe instantanee, dintre care, la sfarsit, alegem cateva. Lucram pe un calculator performant, folosim o imprimanta, un scanner si in felul acesta suntem competitivi din punct de vedere tehnic.

Articol integral in cd-ul " Cele mai profitabile 27 de afaceri pe piata romaneasca in 2010"



Tags: afacereidei de afacerifotografieafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Fotografia publicitara: 2.500 de euro la o singura comanda
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Afacere cu incaltaminte de lux: povestea antreprenorului care rescrie istoria confectionarii pantofilor

de Alina Constantinescu
31 Iul 2017
Dupa ce a terminat scoala profesionala, Andrei Tintoc din localitate Somesani a practicat meseria de pantofar in atelierul familiei sale. A crescut...

Magda Bei, CEO Graphtec Design: 'Afacerile se fac cu si din iubire de oameni si este felul meu de a-mi construi echipa'

de Alina Constantinescu
25 Mai 2017
Una dintre antreprenoarele care cerceteaza de ani buni piata externa in scopul extinderii afacerii sale este Magda Bei, care la varsta de numai 24 de...

Interviu cu Leonard Radutz, Manager VivaNatura: De la argila terapeutica la afacere cu cosmetice naturale

de Alina Constantinescu
09 Mai 2017
Continuam seria interviurilor marca Idei de Afaceri cu o noua poveste de succes. Cand pasiunea se impleteste cu munca si perseverenta rezultatele nu...

Descopera secretele unei afaceri apicole de la o antreprenoare din judetul Olt!

de Idei De Afaceri
25 Apr 2017
Romania detine un climat favorabil si conditii optime pentru productii intensive de miere. Lucrul cu albinele nu este dificil, trebuie doar...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton