Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

6 intrebari cu care sa verifici o oportunitate de marketing de tip retea

de
2463 0 05 Mai. 2011
Piata marketing


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

"Poti sa devii milionar!", "Fa bani 24 de ore pe zi", "Succes imediat!"... Aceste headline-uri sunt cu siguranta atractive, in special in climatul economic dificil din ziua de azi. Idea de a face bani imediat fara a avea calitati speciale sau fara a investi o suma de bani considerabila atrage pe oricine, in timp ce promisiunea unui venit satisfacator sau poate chiar mare vine din dorinta de a nu ajunge din nou la pozitia ta financiara initiala.

Unele companii cu reputatie buna si-au construit ce au in prezent pe baza acestui tip de marketing si a structurii distributiei (Avon, Mary Kay, Excel Communications si altii). Dar exista si o parte negativa si atunci apar intrebarile... “Chiar vreau sa prezint asta tuturor prietenilor mei?”,  “Oare chiar pot face bani din asta?”,  “De unde pot sa stiu ca nu este o pacaleala?”.

Daca iei in considerare Multi-Level Marketing-ul (MLM) sau oportunitatile de marketing de tip retea, pune-ti aceste sase intrebari pentru a stabili care dintre sistemul de tip retea, multi-level marketingul sau marketingul direct catre consumator se potrivesc cu activitatea si cu situatia ta financiara.

Cine este persoana/compania ta de legatura? Gandeste-te la tot drumul pana la obiectivul final. Ce stii despre persoana care ti-a lansat aceasta oportunitate? Poti avea incredere in ceea ce iti spune? Doreste sa iti transmita exact ceea ce face? Ce stii despre fondatorii acelei companii (presupunand ca este o companie mai noua)? Au avut succes si o reputatie buna in proiectele din trecut? Investigheaza toate aceste lucruri ca si cum ai intalni un partener de afaceri pe care nu l-ai mai vazut niciodata.

Care este produsul? Este ceva care s-ar vinde bine intr-un magazin comercial, prin alte metode traditionale de marketing sau canale de distributie? Cum arata concurenta? Cat de convingator trebuie sa fii pentru a semna cu consumatorii? Daca nu esti un vanzator experimentat, nu te astepta sa devii unul dintre ei peste noapte. Va trebui sa devii un propovaduitor al produsului tau, asa ca asigura-te ca tu esti unul dintre cei care cred in el.

Cand vei incepe sa faci cu adevarat bani? Nu te resemna la gandul ca trebuie sa astepti luni sau chiar ani pentru a vedea un profit. Ar trebui sa poti sa iti recuperezi investitia si sa incepi sa faci profit chiar dupa cateva saptamani daca exista cerere pentru acel produs pe piata. Sa poti sa traiesti doar din acei bani este deja o alta poveste. Este bine sa lucrezi part-time in paralel cu celalalt job pe care il ai pentru a avea o sursa de venit sigura. Vei putea face asta avand in vedere compania pentru care lucrezi?

Unde este promovat produsul si unde ai putea sa il promovezi tu? Compania are reclame sau apeleaza la publicitate pentru a ajuta cresterea cererii pentru produsul respectiv? Ce restrictii exista cu privire la locul si felul in care il poti promova (reclame, site-uri, etc). Nu exista un raspuns corect sau gresit la aceasta intrebare – o politica deschisa cu un know-how modern este multe mai flexibila atat pentru tine cat si pentru ceilalti, de asemenea. Daca esti pregatit sa fii la inaltime, sa fii competitiv, asta-i bine, dar daca nu esti, e de preferat sa lucrezi cu o companie a carei politica este mai restrictiva.

Cum ai fost recrutat? Ai fost recrutat din postura de client, cu simpla mentiune ca aceasta ar fi o oportunitate de venit in plus, sau a fost replica obisnuita despre oportunitatea de afaceri? Metoda etica de a aborda oamenii in aceasta privinta este inscrierea din postura de clienti in prima faza, iar apoi, daca le place produsul, vor dori singuri sa devina reprezentanti. Daca ai fost abordat fara macar sa incerci produsul in prealabil, ar trebui sa iti pui un semn de intrebare.

De ce faci asta? Poate ca aceasta este cea mai importanta intrebare dintre toate. Daca o faci cu gandul ca vei putea iesi dintr-o pasa financiara proasta, uita de ea. Daca o faci pentru ca te gandesti ca intr-un an vei deveni bogat, este in regula; este bine sa ai o viziune, dar nu miza foarte mult pe asta. Pe de alta parte, daca crezi cu adevarat intr-un produs, vei fi mult mai aproape de succes.

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii




Nu exista cu adevarat raspunsuri corecte sau gresite la aceste intrebari. Ideea este sa te asiguri ca pleci la drum cu entuziasm si ca esti deschis noilor abordari. Multi oameni au facut o gramada de bani din acest sistem de tip retea, dar poate si mai multi sunt aceia care au pierdut timp si bani degeaba crezand in lucruri neveridice. Poti sa verifici daca vei avea succes fiind sigur ca ai ales cea mai buna oportunitate inca de la inceput.


Tags: marketingmlmcompanii

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

6 intrebari cu care sa verifici o oportunitate de marketing de tip retea
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Cum penetreaza un mesaj de marketing eficient

de Teo Manole
16 Mai 2016
Unul dintre elementele-cheie ale brandurilor cu impact este faptul ca plaseaza clientii pe primul loc. Astfel,accentul se muta de la ceea ce ofera o...

Foloseste inteligent fontul pentru a transmite mesaje si emotii in campaniile de marketing

de Teo Manole
08 Apr 2016
Alegerea fontului este similara cu cea a alegerii tinutei: asa cum ne imbracam diferit in functie de ocazie, asa trebuie sa alegem si fontul pe care...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton