Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cunosti instrumentele de marketing si profilul consumatorului?

de
1538 0 20 Feb. 2015
Piata marketing


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Pentru a intelege mai bine ce sunt aceste instrumente de marketing si cum le poti utiliza eficient o sa folosim ca exemplificare o afacere des intalnita - magazin de haine.

La ce trebuie sa fii atent?  Fii atent la datele demografice din zona in care iti vei deschide magazinul, tine cont de vad, de locurile de parcare. in functie de ce produse alegi sa vinzi – sport, casual, XXL, maternitate, copii, iti poti stabili directia in drumul spre succes.
De obicei magazinele mici sunt mai prietenoase, inspira mai mult clientii si ofera servicii mai bune.

Care sunt clientii care vor intra? Femei, barbati sau copii? in primul caz, gusturile femeilor sunt greu de acoperit. Vor sa cumpere mult, ieftin, de calitate si in trend. Dar usor de zis, greu de facut. Barbatii nu sunt bagati in seama prea mult.

Observa cu atentie ca in orice magazin ai intra, ei au rezervat un sfert din spatiul total alocat sau chiar un coltisor. Asta poate fi un pont bun pentru tine sa te axezi pe moda masculina. Cat despre copii, domeniul este acoperit, dar niciodata suficient. Plus ca, pentru copii, parintii vor scoate mereu din buzunar si ultimul banut.

Profilul consumatorului

Conform unei analize facute de shortCUT research, descoperim profilul consumatorului. Astfel ca romanii inca merg prin magazine, fac un tur de control, se sfatuiesc si se mai si razgandesc, intr-un cuvant sunt mult mai precauti. Clientii inca simt nevoia de a se convinge de produse, de a le compara, de a le proba si de a alege pretul cel mai bun. Spre deosebire de online, magazinele consacrate au acest avantaj. Au succes magazinele online cu produse de firma pe care romanii le cunosc deja si le cumpara la sigur. Restul trebuie sa le capete increderea in timp.

„Consumatorii de gen masculin par sa fie cei mai dispusi sa caute prin magazine sau sa apeleze la consultanti cand vine vorba de cumparat haine sau accesorii.

92% din barbati prefera variante offline de achizitie, in timp ce doar 8% indraznesc sa se avante in online.”, arata studiul celor de la shortcut research.

Femeile, in schimb, prefera magazinele in proportie de 90%, in timp ce 10% aleg varianta online.

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii





In ceea ce priveste educatia, aproape jumatate din consumatorii cu educatie medie si peste medie cauta online informatii despre un anumit produs care ii intereseaza inainte de a-l cumpara fie dintr-un magazin real, fie dintr-unul virtual.

Daca barbatii care colinda magazinele au varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, femeile nu au varsta. Acestea, fie ca sunt adolescente, fie ca sunt de varsta a treia, cutreiera magazinele in lung si-n lat.


Tags: marketingclientiafacerepromovareprofilul consumatorului

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cunosti instrumentele de marketing si profilul consumatorului?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

4 motive pentru care afacerea ta poate da gres

de Alina Constantinescu
28 Oct 2016
Multe dintre afacerile cu potential esueaza in cursul primului an de lansare. Nu toti antreprenorii castiga in lumea afacerilor. Unele au mai multe...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Ferma Capre

Intrebare: Buna ziua detin 250 de capre si 4h de pamant as dori un investitor de a promova de a investi pentru detalii contactati

Raspuns: Buna ziua, Daca imi permiteti pentru a atrage potentiali investitori dumneavoastra trebuie sa...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton