Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Sfaturi pentru fidelizarea clientilor
Ai grija de loialitatea clientilor si ei iti vor intoarce favoarea. Clientii fideli pot fi foarte importanti in dezvoltarea unei afaceri durabile. De obicei, ei nu mai sunt asa sensibili la preturi, pot fi aproape imuni la rugamintile competitorilor si pot fi si o arma puternica de marketing, promovand sau luand apararea companiei atat in online, cat si in offline - pe gratis. Daca vrei sa obtii un grad mai mare de loialitate din partea clientilor tai, iata cateva sfaturi.
- Anticipeaza dorintele clientilor. Atunci cand una dintre nevoile clientilor este satisfacuta chiar inainte de a fi exprimata, arata ca iti pasa de client ca si individ. Nu e nevoie de abilitati telepatice, ci doar trebuie sa acorzi atentie clientilor si sa-i cunosti.Cultura castravetelui anti-diabet
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Propriul meu plan de afaceri
Chiar merita efortul. Grija pentru clienti genereaza loialitate puternica.
De exemplu: in loc sa foloseasca unele dintre acele mesaje standard precum “Daca baile dvs. au nevoie sa fie curatate, va rugam sa anuntati personalul”, faimosul restaurant al lui Charlie Trotter din Chicago a adoptat de mult timp un sistem proactiv. In mod discret, chiar ei insisi verifica prosoapele si sapunurile dupa fiecare folosire pentru a nu lasa experienta unui oaspete sa depinda de capriciile oaspetelui anterior, dar si pentru a nu pune un client in pozitia jenanta de a cere un sapun care trebuia sa existe deja in baie.
- Angajeaza cu grija. Intr-o companie ce tinteste catre servicii ireprosabile, un singur membru al echipei, antipatic sau insensibil, poate dauna loialitatii clientilor si moralului echipei. De aceea poate fi mult mai bine sa lasi o pozitie neocupata, decat sa te grabesti sa angajezi pe cineva nepotrivit. Mai mult, excelenta in relatii cu clientii este pe deplin obtinuta atunci cand detinatorul companiei devine un expert in recrutare si in pregatirea personalului.
- Dezvolta un limbaj utilizat in relatiile cu clientii. Creeaza si repeta o lista de cuvinte si expresii care se potrivesc perfect cu produsul sau serviciile tale. Elimina orice limbaj care nu are legatura cu marca.
De exemplu, expresia “Fiti fara grija” poate suna in regula din partea unui vanzator la un magazin de echipament audio din Portland, dar nu si din partea unei persoane care se ocupa de vanzari la magazinul Cartier in Milano.
Mai mult, cauta si inlocuieste orice cuvinte care pot leza sentimentele clientilor. De exemplu, evita sa-i spui unui client “Ne sunteti dator”, in schimb incearca: “Inregistrarile noastre par sa arate ….”. Angajatii unor companii de succes poarta fise de dimensiunea buzunarului ca memento-uri cu fraze recomandate si nepotrivite/descurajate ce pot fi folosite intr-o varietate de situatii.
- Dedica-te recunoasterii fiecarui client care cumpara din nou de la tine. Indiferent de profilul afacerii tale sau de marimea ei, cunoaste-ti clientul asa cum o face un barman, portar sau o coafeza. De exemplu, genul de profesionist care ar cunoaste preferintele fiecarui client, numele animalului sau de companie, cand a venit ultima oara si alte detalii.
Sistemele pe computer cu ajutorul carora tii evidenta clientilor – si un personal atent – pot contribui la crearea sentimentului acela de “ca acasa” – indiferent de marimea si pretul oferit de afacerea ta si indiferent daca e online sau in constructii.
- Ai grija ca atat momentul sosirii, cat si cel al plecarii sa fie perfecte. Studii psihologice au demonstrat cum clientii isi aduc aminte de primul si ultimul minut al servirii mult mai bine – si mult mai mult timp – in comparatie cu restul. Primele si ultimele elemente ale interactiunii cu clientii trebuie foarte bine puse la punct, pentru ca ele raman in memoria acestora.
- Creste viteza livrarii serviciilor. Clientii moderni se asteapta la servicii rapide mult mai mult decat orice generatie dinaintea lor. Nu doar mai rapide decat cele dorite de parintii lor, dar chiar mai rapide decat cele dorite de ei anul trecut. In era iPhone si Amazon.com, mai bine nu mai livrezi deloc produsul decat sa-l livrezi cu intarziere.
- Arata-ti personalitatea. Atunci cand clientii aleg sa interactioneze cu o persoana din compania ta, ei vor ca interactiunea sa fie, ei bine, umana – chiar si intr-o interactiune online.
De exemplu, de ce sa trimiti clientilor e-mailuri cu mentiunea “Va rugam nu raspundeti la acest e-mail”? In schimb, pe cat posibil, invita destinatarii, chiar si pe cei ai e-mailurilor trimise in masa, sa raspunda direct – si, bineinteles, asigura-te ca cineva le va scrie inapoi.
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Sondaj. Consumatorii ar renunta la produsele/serviciile companiilor care nu se ingrijesc de angajati sau mediu
de Florin AmarieiFirmele de servicii funerare NU mai pot expune sicrie si cruci in strada
de Florin AmarieiCum comunici cu clientii tai? Cum ii atragi?
Nemultumiri din partea clientilor? Nu exagera si nu lua lucrurile personal
de Marinache Horia CristianAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit