Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

4 principii pentru un magazin online performant

de
4386 0 23 Aug. 2017
Afaceri online


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.37
din 27 voturi
RATING UTILIZATORI

Aproximativ 3 sferturi din magazinele online din Romania prelucreaza informatia manual, pe primul loc fiind procesarea comenzilor pentru a fi transformate in facturi, iar pe locul secund se regaseste actualizarea manuala a preturilor si a stocurilor in magazine, afirma specialistul in e-commerce, Florin Macau. Fara doar si poate, aceste procedee manuale sunt utile in orice magazin online, deoarece nu exclud total factorul uman din sistem, insa existe unele trucuri de care nu toti profita atunci cand ajung coplesiti de volumul mare de munca.

Florin Macau, in varsta de 25 ani, a terminat Facultatea de Matematica si Informatica, sectia Informatica la Universitatea din Bucuresti. Lucreaza in automatizari inca din perioada studentiei si s-a oprit la ecommerce-ul din Romania intrucat crede ca domeniul mai are multe aspecte de imbunatatit si vrea sa ia parte la acest proces. Nu doreste sa renunte la programare, intrucat e prima lui pasiune, urmata de gatit. A trecut prin toate tipurile de aplicatii mobile, desktop si web cu compania proprie.

In opinia tanarului IT-st, un magazin online are 3 faze: faza in care incercam sa vindem, faza in care vindem ca sa traim si faza in care traim ca sa vindem. Mai mult decat atat, fondatorul afacerii FamDev Software considera ca romanii au invatat mai repede decat multi europeni sa vanda in mediul online, insa succesul lor s-a bazat in mare parte pe intuitie si mai putin pe stiinta, iar daca nu exista o imbinare intre cele doua valori, afacerea online are de suferit.

“Atunci cand ne bazam intreaga noastra afacere doar pe intuitie, exista o rata destul de mare de a esua. Da, intuitia in afaceri, mai ales in cele online in care nu exista o matrice foarte clara a succesului, este importanta, dar pana la urma se bazeaza tot pe principiile marketingului traditional, adica pe stiinta. Realitatea a aratat ca magazinele online sunt mult mai predispuse la eventuale crize, iar preventia si tratarea momentelor critice trebuie sa faca parte din ghidul de baza al oricarui antreprenor online”, declara Florin Macau.

Foto: pixabay.com
 
Astfel, specialistul in dezvoltarea afacerilor online este de parere ca magazinele virtuale din Romania, care au performat cel mai mult, au respectat cele 4 principii de baza ale e-commerce-ului:

1. Automatizarea intre cele 3 faze.

“Atunci cand se face tranzitia intre fazele intermediare ale magazinului, este imperios necesar sa implementam un sistem automatizat. Multi fac greseala de a nu automatiza procesele intre cele 3 faze atunci cand pornesc la drum, deoarece pleaca de la premiza ca doar “nu o sa vand din prima luna atat de bine”. In online, surprizele placute pot aparea – si de cele mai multe ori apar – inca din prima ora de cand ai deschis si ai promovat produsele sau serviciile. Primul pas este sa avem sincronizare cu sistemul de gestiune. Daca avem peste 100 de produse, este extrem de dificil sa depunem efort dublu pentru modificarea de preturi si stocuri. Un alt aspect primordial este generarea automata de facturi. De ce? Pentru ca indiferent de faza in care te afli, scopul nostru este sa ne ocupam de vanzarea propriu-zisa, marketing, PR, nicidecum de stat in fata unui laptop sa verificam linii de facturi, daca aceastea au fost introduse corect in programul de facturare. La fel, trebuie sa avem automatizare cu echipa de curieri si, optional, cu stocurile furnizorilor. Astfel, castigam timp pretios micsorand timpii de procesare si de livrare”, afirma specialistul in e-commerce.
   
2. Dezvoltarea unei comunitati fidele in jurul magazinului.

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii




“De cele mai multe ori, oamenii nu cumpara dintr-un loc doar pentru produsul in sine, ci pentru relatia sentimentala care s-a creat intre cumparator si vanzator. Un magazin online care se respecta si isi respecta cumparatorii fideli, ii va tine la curent non-stop cu privire la reduceri, oferte, va personaliza newsletter-ul conform dorintelor si nevoilor cumparatorului, va crea tombole, ii va face sa se simta speciali si parte dintr-o familie mai mare”, mai explica Florin.
   
3. Investitie in relatia online cu clientii.

“Cand un om isi doreste neaparat sa cumpere ceva din online, el va face tot posibilul sa cumpere, indiferent de magazin. Castig de cauza au intotdeauna magazinele online care raspund imediat la mesaje, nelamuriri, intrebari etc. Exista suficient de multe astfel de magazine virtuale care dispun de un plugin de livechat, insa nu exista intotdeauna persoane disponibile care sa raspunda in maxim 2 minute la mesaje. Mai nou, se folosesc asa-zisii robotei inteligenti care au mesaje predefinite in functie de anumite cuvinte-cheie. Sunt utile, chiar foarte utili, insa orice lucru automatizat trebuie urmarit indeaproape de factorul uman”, afirma antreprenorul.
   
4. Simplitatea vinde mai bine si mai mult.

“Indiferent ca vrei un magazin B2B cu functionalitati particulare sau un marketplace, alege o cale de rezolvare simpla. Nu lua decizii pripite, aloca-ti timp pentru orice decizie majora. Simplitatea pleaca si de la design-ul magazinului sau de la butoanele de cumparare, review sau share-uire. Marile magazine online sunt lite, nicidecum nu isi incarca pagina inutil, astfel incat site-ul sa devina tot mai greoi si mai dificil de parcurs”, conchide Florin Macau.


Tags: afacere onlinemagazin onlineafacere de succesafacere profitabilaecommerce

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

4 principii pentru un magazin online performant
Rating:
Nota: 4.37 din 5 - 27 voturi.

Articole conexe

Afacere online: 8 secrete pentru succes garantat

de Alina Constantinescu
27 Feb 2018
Pentru cei interesati sa porneasca propria afacere in 2018, magazinul online reprezinta un proiect pe care il putem initia cu un capital banesc...

Cum sa ai succes cu un magazin online

de Alina Constantinescu
12 Feb 2018
O afacere pe internet poate fi un mijloc excelent de a castiga bani in 2018. Puteti alege domeniul care va pasioneaza, domeniile care genereaza...

Cum sa incepi o afacere online in 2018: un business pornit din pasiune pentru sporturile de iarna

de Alina Constantinescu
22 Ian 2018
Lumea afacerilor online este foarte activa si evolueaza rapid iar pentru a avea succes trebuie sa fii la curent cu ultimele noutati in domeniu....

Cum poti sa iti deschizi rapid un magazin online cu costuri minime

de Alina Constantinescu
27 Nov 2017
Internetul reprezinta o parte importanta din viata ta si cu siguranta te-ai gandit sa pornesti o afacere online. Daca vrei sa vorbim in cifre, atunci...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Parteneriat in domeniul productiei de mobilier din lemn masiv

Intrebare: Buna ziua,

Caut un partener pentru dezvoltarea unei afaceri in domeniul productiei de mobilier modern din lemn masiv. De dorit este ca partenerul sa se implice atat financiar cat si managerial, in special pe partea de marketing.
Biomobila SRL are ca domeniu de activiate productia de mobilier de lemn masiv cu finisaje ecologice. Pana in prezent au fost produse piese de mobilier unicat cu design propriu sau cu designul clientului. Pentru vizualizarea catorva piese de mobilier produse se poate accesa pagina de facebook: biomobila &biojucarii.

Raspuns: Avem soluții de finanțare pentru nevoile dvs. de afaceri mici și mijlocii; Fonduri de...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton