Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Crearea propriei intreprinderi: Studiul de piata

de
1027 0 22 Ian. 2014
Start in afaceri


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Daca v-am spune ca nu este suficient sa aveti o idee buna pentru a crea o intreprindere care va reusi, ne-ati crede? Din pacate sunt foarte frecvente exemplele concrete de proiecte care aveau totul pentru a reusi, dar care au disparut. Pentru ca ideea trebuie sa poata vinde si sa genereze venituri ca sa fie rentabila. La acest nivel este vorba despre evaluarea potentialului economic al ideii dumneavoastra.

Desigur, riscul "zero" nu exista in antreprenoriat, dar prin realizarea unui studiu de piata "solid" veti reduce acest risc si acest grad de incertitudine care va ingrijoreaza.

Exista si organisme de sprijin care va pot consilia, dar este inutil sa mergeti la ele fara sa aveti o schema clara a proiectului dumneavoastra, care se traduce prin acest studiu de piata.

In mod clar, dupa aceasta etapa veti avea un plus de vizibilitate in ceea ce priveste potentialul intreprinderii dumneavoastra si veti putea alege daca veti continua sau veti renunta si veti reveni la etapa anterioara, respectiv la gasirea unei alte idei de afacere.

Daca decideti sa alegeti o franciza, ii va reveni, in general, francizorului greaua sarcina a studiului de piata. Dar expertii in franciza consiliaza adeseori viitorul intreprinzator sa faca si propriul studiu. Intr-adevar, pentru a va prezenta inaintea bancherilor in incercarea de a obtine o sursa de finantare este de neconceput sa spuneti "conform francizorului…". Trebuie sa detineti aceste cifre pentru a putea sa va argumentati expunerea si sa convingeti.

Realizand studiul de piata va veti testa ideea si veti verifica daca la nivelul amplasamentului ales exista cu adevarat o piata de cucerit.

La acest nivel, de asemenea, unii antreprenori isi dau seama ca ideea lor "inovatoare" a fost deja testata de un creator si ca ea s-a soldat… cu un esec! E clar ca veti fi mai putin motivat sa o faceti!
 
1) Piata
Piata pe care veti evolua este constituita din mai multi actori. Nu trebuie sa inaintati in ape tulburi, ci sa identificat cat mai bine diferitii actori.
Prin actori se inteleg, desigur, concurentii care impart piata, dar si furnizorii, subantreprenorii, organizatiile profesionale, partenerii financiari…

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii




Dupa ce i-ati identificat, trebuie sa intelegeti interactiunile care au loc pe piata. Exista un furnizor care are o pondere importanta si care isi impune preturile?  Care sunt mizele fiecaruia? Cine va sunt interlocutorii directi?
Este important sa aveti toate datele referitoare la piata dumneavoastra: numar de intreprinderi existentes, cifra lor de afaceri medie, cresterea anuala a pietei etc.

2) Concurenta
Ar fi frumos si simplu sa nu ai concurenti! In realitate, insa, lucrurile sunt foarte des diferite. Trebuie sa va identificati toti concurentii si sa cunoasteti marimea lor, oferta lor (asa cum va trebui sa cunoasteti bine si preturile lor pe piata).
Nu uitati sa va interesati, de asemenea, de concurenta indirecta care reprezinta ansamblul intreprinderilor care va pot concura printr-un produs sau serviciu diferit, dar care raspunde aceleiasi nevoi.

3) Mediul
Prin mediu se intelege tot ceea ce ar putea afecta intreprinderea dumneavoastra, iar reglementarile in vigoare au un loc important in aceasta rubrica. De aceea trebuie sa fiti vigilent si sa studiati mai multe puncte:
- Mediul normativ privind activitatea dumneavoastra
- Mediul politic: Sunt prevazute stimulente? Exista riscuri politice (stabilitate politica)?
- Mediul social si cultural: Luarea in calcul a culturii, a traditiilor si a obiceiurilor
- Mediul tehnologic: Inainte de lansarea unui produs de inalta tehnologie trebuie sa va asigurati ca mediul tehnologic va permite.
Trebuie ca activitatea dumneavoastra sa fie compatibila cu mediul in care doriti sa va implantati, pentru ca altfel riscati sa va loviti de bariere reale.

4) Clientii
Ce ar fi ideea voastra fara cei care sa-si doreasca produsul sau serviciul pe care vreti sa-l oferiti? Trebuie sa va identificati tinta si sa cunoasteti clientii care ar fi interesati de produsul sau serviciul dumneavoastra. Mai intai, va propuneti sa tintiti alte companii (BtoB) sau consumatori finali (BtoC)? Sau ambele?

Cine sunt clientii vostri?
Prin urmare, trebuie sa va identificati tinta, segmentandu-va piata. Sunt seniorii cei care va intereseaza? Sau sunt copiii? Va fi necesar totodata sa va interesati cu privire la puterea lor de cumparare (important pentru a va stabili preturile), dar si cu privire la clasa socio-profesionala, nivelul de studii si, mai ales, problema principala: pentru ce i-ar interesa produsul sau serviciul dumneavoastra?

Modalitatile si obiceiurile lor de cumparare
Este greu de conceput un model de vanzare fara a cunoaste modalitatile de cumparare. Identificati deci cum sunt obisnuiti clientii sa cumpere.
Clientii dumneavoastra tinta obisnuiesc sa cumpere de pe Internet? De la angrosisti? Din impuls? Unde au ei nevoie sa fie consiliati? Procesul de cumparare este indelungat?

La acest nivel va trebui de asemenea sa identificati criteriile de cumparare: pretul este un factor important, serviciile post-vanzare?... Mai este necesar sa aflati cine joaca diferitele roluri in procesul de cumparare: cel care plateste nu este neaparat si cel care utilizeaza produsul, iar cel care decide achizitia nu este neaparat si consumatorul. Este necesara identificarea acestor pozitii pentru a distinge intre initiator, influent, decident, cumparator sau utilizator si a putea raspunde fiecareia din nevoile lor.

In cele din urma, veti putea stabili pozitionarea de adoptat pe piata in raport cu concurenta si cu clientii dumneavoastra.

O data aspectul "marketing" clarificat si convinsi ca ideea dumneavoastra raspunde unei piete potentiale, puteti sa treceti concret la crearea intreprinderii, interesandu-va de aspectele juridice si de cele fiscale.


Tags: antreprenoriatcrearea intreprinderiistudiu de piataconcurentamediu de afacericlienti

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Crearea propriei intreprinderi: Studiul de piata
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Transforma o simpla idee in afacere de succes! Acum este momentul sa te lansezi in antreprenoriat

de Alina Constantinescu
03 Aug 2017
Esti pasionat de agricultura? Ce sa fie? Ciuperci? Lavanda? Paulownia? Livada de pomi fructiferi? Sau poate goji, catina, merisoare... Ce te-ar mai...

Cursuri GRATUITE de antreprenoriat prin programul guvernamental EMPRETEC

de Alina Constantinescu
19 Iun 2017
EMPRETEC este un program integrat de pregatire, care ofera intreprinzatorilor instruire si asistenta tehnica, precum si un cadru institutional pentru...

Primii pasi in antreprenoriat: 11 intrebari la care sa raspunzi inainte de a incepe o afacere

de Alina Constantinescu
16 Mai 2017
Multi dintre cei care lanseaza o afacere cunosc faptul ca buna pregatire a ceea ce intentioneaza sa intreprinda reprezinta, intotdeauna, jumatate din...

Peste 90% dintre oamenii de afaceri care trec printr-un esec se retrag din antreprenoriat

de Alina Constantinescu
30 Mar 2017
Sa incepi o afacere nu este niciodata usor. In afaceri poti sa castigi sau sa pierzi. Insa, chiar daca pierzi, trebuie sa te ridici si sa te...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

investitii

Intrebare: suntem o firma de investitii finaciare BITCOIN TRADING platim clienti cu 12% pe luna daca depune bani la firma noastra cu contract legal si fara clauze bani depusi se pot returna in termen de 5 zile daca clientul decide sa inchida contractul minim de investii este de 10.000 euro care noi oferim 12%

Raspuns: Posibila colaborare, lasati o adresa de mail.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton