Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa-ti dezvolti strategia de marketing pentru afacerea ta?
Dupa ce ai analizat piata si detii informatii cu privire la mediul intern si extern al business-ului tau este timpul sa-ti conturezi propria strategie de marketing.
Asadar, reuneste prioritatile alese pentru a stabili care este punctul in care iti doresti sa ajungi prin implementarea strategiei tale de marketing.Retine faptul ca strategia se refera la actiuni pe termen me diu si lung. De exemplu, crearea unei pagini pe o retea de socializare nu poate fi considerata o strategie, insa poate fi o parte componenta a acesteia. Cu alte cuvinte, crearea paginii poate contribui la scopul pe termen lung de a deveni cunoscut in online.
Iti recomandam ca strategia de marketing sa urmareasca cei patru P:
• Produs: design, tehnologii utilizate, nevoile pe care le satisface. Este important sa ai produsul sau serviciul potrivit cu piata.
• Promovare: reclama, relatiile publice, publicitatea si vanzarile personale. Este necesar sa creezi imaginea potrivita asupra firmei si produselor tale in mintea clientilor.
• Pret: modalitatea de stabilire a pretului, discount-uri. Pretul optim este cel perceput de clienti ca fiind unul corect pentru beneficiile pe care le obtin.
• Plasare: modul in care produsul ajunge la client. Canalele de distributie trebuie sa plaseze produsul in locurile de unde clientul il poate achizitiona cu usurinta.
Stabileste pasii de implementare a strategiei de marketing
In aceasta etapa trebuie sa definesti etapele necesare pentru ca strategia ta sa devina realitate. Indiferent de ordinea activitatilor, iti recomandam sa iei in considerare urmatoarele elemente:
- instrumentele de promovare utilizate;
- bugetul disponibil;
- modul in care acesta este alocat pe fiecare activitate, definirea sarcinilor pentru persoanele implicate.
Este important ca strategia ta sa fie realista in termeni de timp si resurse. Cu alte cuvinte, trebuie sa te asiguri ca poti atinge obiectivele propuse cu resursele pe care le ai sau pe care le poti obtine (oameni, bani).
De asemenea, aloca suficient timp pentru implementarea strategiei astfel incat celelalte activitati ale firmei sa nu fie afectate.
Monitorizeaza si actualizeaza planul de marketing
La fel ca in cazul unui plan de afaceri, iti recomandam sa monitorizezi modul in care strategia de marketing este implementata si sa o adaptezi la noile conditii.
Este foarte probabil sa fie nevoie sa adaptezi pasii initiali, pentru ca afacerile sunt dinamice, iar schimbarile apar des. Ipotezele tale initiale se pot schimba pe masura ce afacerea evolueaza.
De asemenea, unele actiuni planificate pot sa nu aiba rezultatele asteptate. Prin parcurgerea pasilor descrisi mai sus, vei dezvolta o strategie de marketing utila si pe care o poti aplica imediat astfel incat sa imbunatatesti rezultatele afacerii tale.
Articole conexe
Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
de Bianca TilaInfluencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie
de Bianca TilaStrategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaMarketingul ecologic. Cum poate fi folosit?
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit