Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum se intocmeste un plan de marketing

de
1810 0 05 Apr. 2017
Piata marketing


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.38
din 4 voturi
RATING UTILIZATORI

Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in cazul planului de marketing, ca si in cazul planului de afaceri, trebuie sa retii ca planificarea este importanta prin prisma rezultatelor obtinute, si nu prin simpla existenta a unui document scris, asa ca cel mai relevant aspect este implementarea. Fara actiune, orice plan isi pierde rostul.

Potrivit Ghidului "Propriul meu plan de afaceri", a avea un marketing de succes inseamna sa ai produsele si serviciile potrivite, disponibile la locul potrivit si la momentul potrivit, si clientii sa stie acest lucru.

In aceasta sectiune a planului de afaceri trebuie sa descrii obiectivele de marketing ale afacerii, sa faci o scurta descriere a pietei pe care vei concura, sa definesti piata, cat de mare este, care sunt tendintele ei si ce cota de piata intentionezi sa acoperi.

Intrebarile la care trebuie sa raspunzi sunt urmatoarele:

1. Care sunt obiectivele de marketing pentru produsele/serviciile noastre?
2 Care sunt factorii-cheie, tendintele si influentele cele mai importante de pe piata?
3 Care sunt caracteristicile potentialilor consumatori sau beneficiari ai produselor si serviciilor
dumneavoastra?
4. Cum va veti convinge clientii sa cumpere produsul sau sa beneficieze de serviciile oferite?

Mai jos sunt prezentate cerintele minimale pentru un plan de marketing:

* Obiective de marketing

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Afacerea anului: Livada de Gutui
Afacerea anului: Livada de Gutui

Vezi detalii




Obiectivele de marketing din planul strategic de marketing deriva din marketing obiectivele generale ale companiei, prin ele urmarindu-se pastrarea echilibrului intre produse si piete in general (vanzarea produselor existente, comercializarea unor produse existente pe segmente noi de piata si dezvoltarea de produse noi pe segmente de piata noi), si, in particular, pot fi si obiective legate de aspecte ce tin de promovare, resurse umane, preturi etc. In toate planurile, obiectivele de marketing trebuie sa acopere:

1. Cifra vanzarilor pe perioada planificarii, in functie de produs si segmentul de piata;
2. Procentul de piata pe perioada planului, in functie de produs si segmentul de piata;
3. Profitul brut in urma vanzarilor.

* Analiza situatiei

In mod normal, aceasta sectiune trebuie sa includa o analiza a pietei, analiza SWOT si o analiza a mediului competitional. Analiza pietei trebuie sa includa informatii despre clienti (nevoi, asteptari, venituri, comportament de cumparare etc.), segmentarea pietei si o analiza a nevoilor existente pe piata si care pot fi acoperite prin produsul/ oferit de dumneavoastra.

* Strategia de marketing

Aceasta sectiune trebuie sa includa viziunea si misiunea companiei, obiectivele sale, o descriere a pietei-tinta si a pozitionarii vizate. De asemenea, tot in acesta sectiune trebuie inclus mixul de marketing: strategia de produs, pret, promovare si distributie. In cazul unei afaceri din zona serviciilor, mixul de marketing de baza ar trebui completat cu detalii despre strategia de personal, de procese si cu evidentele fizice (cei 7P).

* Previziunile de vanzari

In acesta sectiune ar trebui incluse previziuni detaliate lunare, rolul acestor previziuni fiind acela de a oferi niste repere pentru evaluarea atingerii obiectivelor stabilite. In mod normal, un astfel de plan trebuie sa includa previziuni de vanzare pe fiecare produs/linie de produs in parte, pentru fiecare regiune sau piata deservita, pe diferite tipuri de canale. Aceste detalii se vor dovedi utile cand se va face evaluarea periodica, pentru ca veti avea niste repere clare pe baza carora sa monitorizati progresul. In plus, o previziune a vanzarilor este un element obligatoriu, pentru ca sta la baza previziunilor de cash-flow.

* Bugetul

Aceasta este una din sectiunile planului de marketing care este frecvent trecuta cu vederea, desi este un element obligatoriu, din aceleasi ratiuni cu cele care vizeaza existenta unor previziuni de vanzari: pentru ca ofera niste repere clare in momentul in care se face monitorizarea si evaluarea costurilor efective versus costuri estimate. Bugetul ar trebui sa fie detaliat si defalcat pe tipuri de activitati si actiuni.


Tags: plan de marketingplan de afacerimix de marketingcash flow

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum se intocmeste un plan de marketing
Rating:
Nota: 4.38 din 4 voturi

Articole conexe

Cum sa creezi un plan de marketing pas cu pas

de Andrioae Ruxandra
20 Sep 2014
Inainte sa iti dezvolti planul de marketing, trebuie sa ai foarte clar in minte care este scopul pe care vrei sa-l atingi. Aceasta este strategia ta...

Planul de afaceri: Cum construiesti un plan de marketing complet?

de Ilinca Dobrescu
09 Iun 2014
Orice plan de afaceri are nevoie de un plan de marketing bine pus la punct. Incepem prin a delimita capitolele principale si le sprijinim cu detalii...

Cum sa creezi un plan de marketing

de Andrioae Ruxandra
08 Mai 2014
Trebuie sa stii ca acolo unde se afla "centrul" afacerii se afla si oportunitatea de a avea succes. Daca fiecare start-up in afacere ar trebui sa...

Un plan de marketing ca la carte: 5 aspecte esentiale pe care sa le urmaresti!

de Ilinca Dobrescu
02 Mai 2014
Planul de afaceri nu va sta niciodata in picioare in lipsa unui plan de marketing bine construit. Delimitam mai jos cele 5 aspecte esentiale de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut finantator pentru o idee de afacere cu profit garantat

Intrebare: ai 10.000 euro si vrei sa investesti intr-un business de succes? nu trebuie sa faci nimic. noi ne vom ocupa de tot, inca de la inceput. profit 50/50%. cu experianta in domeniu de peste 10 ani. in caz ca nu esti multumit si vrei sa te retragi, garantam prin contract, o rata de 500 euro lunar, pana iti recuperezi intreaga investitie. profit peste 1000euro/luna, cu posibilitate de extindere.

Raspuns: Buna ziua. Va rog sa-mi dati mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk. O zi buna.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton